7.30-8.30 |
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
|
8.30-9.30 |
ŚNIADANIE
- spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,
- zestaw ćwiczeń porannych,
- przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole,
|
9.30-10.15 |
ZAJĘCIA EDUKACYJNE
- zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu”
|
10.15-10.45 |
JĘZYK ANGIELSKI / RYTMIKA / NAUKA GRY NA DZWONKACH / TANIEC / PIŁKA NOŻNA / ROBOTYKA / METODA GORDONA |
10.30-11.00 |
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE
- ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności,
|
11.00-12.00 |
ZABAWA
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery, wycieczki,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
|
12.00-12.30 |
OBIAD
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
- obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
|
12.30- 14.30 |
LEŻAKOWANIE, RELAKSACJA
- odpoczynek poobiedni,
- słuchanie/ oglądanie bajek relaksacyjnych,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
|
14:30-15.00 |
II DANIE
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,
|
15.00-15.45 |
KLUB MAŁEGO MISTRZA / MATEMATYKA NA WESOŁO / MAŁY KUCHARZ |
13.00-13.30 |
PODWIECZOREK |
13.30-14.00 |
PREALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELEK
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, zajęcia specjalistyczne,
- zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe.
|
14.00-15.00 |
GRY I ZABAWY SPONTANICZNE / OCZEKIWANIE NA ODBIÓR RODZICÓW |