AKADEMIA ROZWOJU MALUCHA
Nowatorskie zajęcia, które są połączeniem tak docenianej przez pedagogów dramy, z plastyką i działaniami muzyczno-ruchowymi. Wprowadzenie dzieci w świat sztuki poprzez zabawy teatralne przynosi im wiele korzyści, rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa wiarę we własne siły i możliwości. Pojawiające się na warsztatach tematy i zabawy rozwijają wrażliwość i zaufanie w stosunku do innych, prowadzą do przyjaznych uczuć pomiędzy dziećmi uczestniczącymi w warsztatach, ćwiczą także umiejętność wyrażania własnych odczuć i dzielenia się nimi.
Nauka podstawowych kroków, głównie tańców towarzyskich: cha-cha, jife, polka, samba, polonez. Taniec wyrabia wrażliwość na muzykę, kształtuje estetykę ruchu i koordynację ruchową, pomaga pokonać nieśmiałość i uczy dzieci współpracy w grupie. Kształtuje wyobraźnię i pamięć ruchową oraz uczy rozpoznawać muzykę i rytm.
Zwana dalej reedukacją lub zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka.
"Wszystkie dzieci są zdolne, ale ich talent może rozkwitnąć tylko w sprzyjających warunkach” Właśnie takie warunki pragniemy stworzyć dla Państwa dzieci! Poprzez kontakt ze sztuką kształtują się przede wszystkim wrażliwość oraz kreatywne myślenie dlatego warto od najmłodszych lat dać szansę dzieciom na odkrywanie muzycznych krain, które nie dosyć że rozbudzają zamiłowania do muzykowania indywidualnego oraz zespołowego to również wzbogacają wiedzę dzieci na temat muzyki. Dzięki zajęciom Wasze pociechy rozwijają:
Zajęcia odbywają się w formie ćwiczeń i zabaw - indywidualnie oraz w grupach.
Program zajęć jest formą zachęcenia dzieci do podejmowania aktywności fizycznej opartej na ćwiczeniach z piłkami. Jest on odpowiedzią na potrzebę realizacji zainteresowań ruchowych przedszkolaków oraz ich rodziców, chcących zapewnić swoim dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju fizycznego i motorycznego. Zajęcia są prowadzone przez cały rok przedszkolny, a więc zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącymi systematyczności wysiłku fizycznego. Spełniony jest też drugi warunek ŚOZ, mianowicie każde zajęcia trwają na tyle długo, aby utrwaliły się korzystne efekty zdrowotne ruchu. Tym samym Przedszkoliada wyrabia u dzieci potrzebę regularnej aktywności fizycznej.
Na terapię SI zapraszamy także dzieci nie uczęszczające do naszego Przedszkola i Żłobka.
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór,
rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Prowadzenie terapii poprzedzone jest szczegółową diagnozą, która decyduje o przebiegu zajęć i rodzajach ćwiczeń jakie dziecko powinno wykonywać.
Podczas zajęć dzieci śpiewają, poprzez zabawę uczą się dykcji oraz właściwego operowania głosem, grają na instrumentach perkusyjnych, uczą się podstaw teorii muzyki, poznają w praktyce co to jest takt, metrum, tempo, nuty, dynamika, rozpoznają wartości nut i wysokości dźwięków, poznają i starają się rozróżniać brzmienie różnych instrumentów muzycznych, rozwiązują liczne quizy i zgadywanki muzyczno-rytmiczne oraz uczestniczą jako widz lub aktor w bajkach i teatrzykach muzycznych.
Akademia Rozwoju Malucha
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 4603-982 Warszawa
Pon. - pt.
7:30 - 17:30